Adi Tetrade este din nou artist Tama

Probabil cel mai complet tobosar roman, Adrian Tetrade a absolvit liceul de Muzica din Cluj si apoi Academia de Muzica Gh.Dima, clasa de percutie.

A inceput sa bata toba de la varsta de 3 ani, provenind dintr-o familie de muzicieni, bunicul sau fiind dirijorul Filarmonicii Populare din Cluj, iar tatal si unchiul sau fiind instrumentisti cunoscuti. Urmeaza timp de un an cursurile academiei de Jazz din Budapesta, apoi un curs de vara la Koln. Face parte din grupurile clujene Kappa , Compact C si Trans Express, dar si din Big Bandurile de Jazz Gaio si OldTimer Dixieland Band. Apare in grupul de hard rock Riff. In 1990 canta impreuna cu tatal sau in Italia cu Feroni Massimo Orchestra. Pleaca in Germania unde activeaza cu Ramona Nerra apoi cu grupul german No Limit. Intors in tara se stabileste la Bucuresti unde il gasim in formatia Sarmalele Reci si alaturi de Paula Seling. De la inceputul anilor 2000 devine membru in trupa Jukebox, cu care apare saptamanal la Cronica Carcotasilor. Are la activ numeroase spectacole de revista, cabaret, dans contemporan, opera rock, opera clasica si opereta, turnee, show-uri televizate.

  

Iar din 2014, Adi Tetrade este bateristul show-ului Vocea Romaniei.

Mai multe despre Adi Tetrade aici:

www.aditetrade.ro

www.trupajukebox.ro

Ibanez RG350 – review scurt de Petre Iftimie

Am intrat în magazin cu gândul de a-mi cumpăra o chitară cu 6 corzi pe care să o pot ține acordată standard. M-am orientat spre Ibanez deoarece dețin un K7 din 2010 pe care l-am folosit în toate concertele și pe toate înregistrările, atât alături de trupa Taine, cât și cu celelalte proiecte în care am fost implicat de atunci, trecând chitara prin numeroase stiluri.
RG 350 a fost o surpriză foarte plăcută dat fiind faptul că am descoperit o chitară comodă și versatilă care se cere cântată atât pe scenă, cât și în studio. Griful este extrem de comod (aspect cu care Ibanez ne-a obișnuit), iar acel “5 way switch” oferă posibilitatea de a obține variate tonuri. O altă surpriză a fost aceea că am găsit sistemul “Zero Point” pe un instrument din seriile “affordable”. Pe scurt, tot procesul de a seta sistemul de tremolo atunci când schimbi grosimea corzilor a devenit mult mai ușor, nemaifiind nevoie să scoți capacul din spate și să umbli cu șurubelnițe, în același timp, sistemul „Zero Point” oferind o stabilitate fantastică acordajului.
Este o adevărată plăcere să cânt pe RG 350 DXZ, chitară cu care voi avea de înregistrat multe de acum încolo.

Un material scurt de Petre Iftimie (chitarist in Taine din 2013, Illuminati din 2008).

Ce sunt dozele Dimarzio/IBZ?

Probabil cea mai des întâlnită întrebare imediat ce un client va proba o chitară Premium sau Prestige care să vină doată cu asemenea doze. Un pic învăluite în mister pentru că aparent ”sunt făcute de Ibanez după specificațiile DiMarzio” sau ”sunt făcute de DiMarzio în Asia” sau ”Ce?”

Fals.

În primul rând acestea sunt fabricate în New York, de DiMarzio, la fel ca orice altă doză DiMarzio. Atunci de ce sunt denumite ”Dimarzio/IBZ”? Pentru că sunt practic… un model signature. Dar nu al unui artist, ci al unei firme. Chiar aș putea spune că sunt un model exclusiv deoare spre deosebire de o doză Evolution sau Ionizer, nu pot fi găsite în magazin. Făcute în colaborare oferă caracteristici ce ar face orice Ibanezist sau chitarist în general să zâmbească. Au output mare dar le poți folosi cu ușurință la orice gen muzical fără a fi limitat la metal. Și asta ne dorim cu toții, nu?

Doza de neck este similară cu modelul Super 2. Are un sunet deschis si definit, numai bun pentru solourile la care fiecare notă contează.

Modelul de bridge are ceva mai mult volum și un ton un pic mai cald fiind o combinație dintre modelele Steve Morse și Super Distorsion.

Iar modelul single-coil R1 are un sunet mult mai cald fata de un single coil normal, facut special pentru a fi folosit cu humbuckerele din neck sau bridge în modul split. Ca ton este similar cu modelul HS-2 splitat.

Nu sună rău, nu? Sună chiar foarte bine!

Printre utilizatorii de Dimarzio/IBZ pe care îi cunosc am auzit și cum ar fi similare cu modelele PAF, ceea ce nu poate fi decât un compliment.

Voi ați încercat vreodată o chitară dotată cu Dimarzio/IBZ?

Ce părere ați avut?

Mania clapelor mici

Korg mai mult ca oricare alt producător ia claviaturile tip micro în serios, având atât controllere midi (microKEY) cât și piane, clape aranjor, workstation-uri. Vorbim aici de produse precum microArranger, microPiano, microStation, microSampler, microKorg, micro etc și MS20 mini.

Iar cu toate că fenomenul ia amploare atât la noi dar mai ales în afară mă trezesc că trebuie să răspund la următoarea întrebare din ce în ce mai des:
”Dar… de ce are clape mici?”

Pentru că e mai bine așa… în anumite cazuri 🙂

Korg nu scoate produse precum Kronos, Kross sau King Korg în acest format pentru că acele clape sunt concepute ca instrumente principale ale căror clienți sunt de regulă … clăpari.

Toate produsele ce au claviatură micro au fost mai mult proiectate pentru:

  1. chitaristul (sau orice alt instrumentist) care vrea să-și tragă singur linii de clapă. Cel căruia nu i-a dat niciodată profesoara de pian cu rigla peste mână că nu folosea poziția ”cuprinsului unei protocale” pentru că oricum nu a luat o lecție de pian în viața lui.
  2. Clăparul care dorește un instrument puternic și foarte portabil. Produsele din seria micro sunt excelente clape secundare, insesizabile la transport. Ba chiar un microkorg XL încape în husa clapei tale principale și e atât de mic încât poți să-l consideri modul de sunet dacă vrei și să-l folosești cu orice controller dorești.
  3. oricine nu dispune de foarte mult spațiu. Un microKEY61 ocupă aproape la fel de mult spațiu ca un controller generic cu 37 de taste. Biroul tău va fi foarte fericit.

Iar cum niciodată nu trebuie să-ți întinzi degetele prea mult pentru a ajunge la octavă n-ai cum să nu observi avantajele chiar dacă te gândești la un mic controller pentru birou, un pian la care să poți cânta în timp ce te plimbi prin casă sau un workstation care este mai ușor de transportat ca o chitară electrică.

Andrei

Produse noi de la Korg: Kross, LP380 și … VOLCA!

 

Korg au anunțat 3 produse noi la Musikmesse 2013 pe care abia așteptăm să le avem în magazin! Prețurile acestora în lei vor fi anunțate în câteva zile în această postare de blog. Dacă doriți să rezervați unul dintre produsele de mai jos nu ezitați să ne contactați.

Korg Kross 61 și 88 – Un sintetizator mobil cu specificații impresionante

(Disponibil în magazinele noastre începând cu Iulie 2013)

Cu noul Korg KROSS poți lua sunetele și piesele pe care le-ai făcut acasă direct cu tine pe scenă sau chiar în stradă. Cu tonuri cu mult peste ce oferă compețiția în aceeași zonă de preț într-un șasiu ultramobil, KROSS este o clapă foarte practică. Aveți chiar și o intrare de microfon precum și funcția de a înregistra direct în clapă, iar dacă ați uitat alimentatorul acasă tot ce vă trebuie sunt 6 baterii R6 (AA).

  • Doar 4,3Kg pentru modelul de 61 de clape sau 12,4Kg pentru cel de 88.
  • Sunete de Pian, Pian Electric și Tobă cu mult peste alte clape din aceeași clasă.
  • Găsiți ușor orice ton doriți datorită interfeței noi.
  • Puteți asigna 64 de tonuri pentru a fi accesate la o simplă apăsare a unui buton, excellent pentru situații live.
  • Conectivitate USB pentru orice soft DAW
  • Sequencer-ul Korg Electribe Incorporat, Sequencer midi 16 track și arpegiator.

Korg LP380 – Experiența autentică a unui pian într-un design zvelt ce adaugă stil casei tale

(Disponibil în magazinele noastre începând cu Iulie 2013)

LP-380 vă oferă tonuri superbe de pian într-un design cu profil redus. Capacul plat are un aspect stilat chiar și când acesta este închis. Amplificatorul de putere mare și difuzoarele acestuia reproduc cu acuratețe sunetul unui pian în timp ce clavitura renumită RH3 vă permite expresivitate maxima. Pedalier cu 3 limbi inclus.

Korg Volca Keys, Bass și Beats – sintetizatoare analoage cu sequencer incorporat

(Disponibil în magazinele noastre începând cu August 2013)

După monotron, monotribe și MS-20 Mini, Korg anunță noua serie VOLCA compusă dintr-un sintetizator de ton lead, un sintetizator de bass și unul de tobe/ritm. Aceste dispositive puternice și distractive vă pun la dispoziție sunete care pot fi obținute doar prin sintetizatoare analoage. Fiecare dintre acestea este dotat cu un sequencer propriu și mai mult puteți folosi oricâte VOLCA-uri în paralel cu ajutorul porturilor de sincronizare in/out. Compatibile cu softul tău preferat DAW.

Vom avea demonstrații cu fiecare dintre acestea imediat ce le vom primi în stoc.

Numai bine,

Andrei

Povestea din spatele pachetului Aria – Marshall

Voi începe prin a recunoaște că suntem mulți chitariști în firmă și în timpul liber vorbim tot despre chitare și amplificatoare. Să fie … un defect profesional? În orice caz, cum filosofam cu colegii într-o zi la birou ne gândeam ce ne-am cumpăra dacă nu am mai avea sculele noastre actuale și am fi limitați la buget. Apoi discuția a progresat la ce ne-am cumpăra dacă am avea un buget de 1000 de lei. 1000 de lei sunt foarte puțini mai ales dacă ai pretenții, fiind obișnuit cu un echipament profesional sau măcar mai profesional. Așa că am luat concluzia ultimei discuții, am adăugat câteva accesorii și o reducere bună pentru a face un pachet de chitară pe care suntem mândri să vi-l oferim.

De ce Aria STG-003? De fapt… pachetul este valabil cu orice Aria STG-003 sau 714-STD la același preț.

Pentru că Aria fac chitare din ’64 și nu au uitat cum trebuie să fie o chitară de calitate indiferent de prețul la care o oferă. În zona asta de preț de regulă este greu să găsești ceva care să aibă corpul din lemn real și nu sandwich de bucățele de lemn și rășină. Cu toate că sunt la un preț foarte convenabil nu am avut mai deloc probleme de service, nu ne sună nimeni să ne spună că s-a blocat o cheiță sau că s-a desprins piulița de la jack, așa că știm că sunt o achiziție bună chiar pe termen lung și foarte lung. Mai mult, dozele sunt chiar bune, comparabile cu cele de pe chitări care costă dublu sau chiar mai mult așa că nu te vei grăbi prea curând să-i faci un upgrade.

De ce Marshall MG10?

Pentru că e mic și portabil, numai bun pentru a-l căra cu tine peste tot. Pentru că indiferent de ce amplificator ți-ai lua pe viitor poți să-l păstrezi în cameră pentru un studiu rapid seara (are și ieșire de căști si intare audio). Dar mai ales pentru că are cel mai bun drive/distors din zona lui de preț. Suficient ca să zâmbești indiferent de cât de avansat ești. Nu am vrut să includem un amplificator cu efecte pentru că ar fi crescut prețul iar așa orice pedală de efect sau procesor vei achiziționa o vei putea folosi și la sala de repetiții sau chiar pe scenă lăsând amplificatorul acasă, la cald. Nu că ar conta, dar arată și foarte bine ca ”ornament” în casă.

Ok, hai să trecem la accesorii!

Dacă am ajuns cu toții la o concluzie cu chitara și amplificatorul rapid… discuția cu tunerul s-a întins peste 2 zile (în pauze, că avem și treabă 😀 ). Până la urmă am decis că vom opta pentru cel mai stabil tuner pe care-l găsim care să se poată încadra în buget. Aici Korg PitchJack a impresionat din toate punctele de vedere. In plus, nu trebuie să-ți cauți cablul doar ca să te acordezi iar procesul de acordare a fost cel mai rapid.

Setul de pene îl puteți considera bonus, sunt 3 pene, câte una din fiecare dimensiune cu 2 benzi autoadezive care nu vor strica lacul astfel încat sa le puteți tine direct pe chitară, la îndemână. Când benzile nu mai țin penele se clătesc cu puțină apă pentru a-și reveni.

Nu am inclus cablu deoarece cablul care vine cu chitara Aria e oricum peste cablurile care vin cu majoritatea pachetelor.

De asemenea, nu am inclus husă. De ce? pentru că husele de 50-55 lei nu le recomandăm în general. Sunt foarte OK pentru a depozita chitara în casă, sunt excelente ca un scut de praf dar… husa chitării este exact produsul la care nu vrei să faci economie. Recomandarea noastră este un Ibanez ISGB501 în valoare de 100 de lei acum. Nu am inclus-o în pachet deoarece ar fi ridicat valoarea pachetului destul de mult și nu toată lumea își scoate chitara din casă. Oricum, recomandăm cu tărie să vă gândiți și la o husă de calitate pentru chitara dvs.

Pachetul mai conține și un strap negru Ibanez cu suport de pană.

Concluzii?

Valoarea totală a pachetului (chitară, amp, tuner, curea și pene cu suport) este de 1055 lei. Prețul nostru va fi de 849 lei Transport GRATUIT în aria de acoperire Fan Courier. Dacă achiziționați și o husă la acest pachet, oricare ar fi ea vă oferim reducere de 10% la aceasta.

Așa că dacă ești la început de drum nu ai cum să dai greș cu o chitară de calitate, un Marshall și tuner foarte precis. În rest, nu uitați de exercițiile cu metronom și când vă apucați de piese să le învățați cap-coadă 🙂

Numai bine,

Andrei